Новини

А някой дава ли си сметка в какво се превърна Марица!?



През отминалата седмица в българския волейбол се случи нещо наистина знаково Което по обясними причини остана на заден план. Защото този спорт днес страда от собственото си неглижиране.

Във всеки друг спорт постигнатото от Марица (Пловдив) щеше да е поставено на някакъв пиедестал. Защото е наистина нов етап в развитието. Не на клуба, а на самия спорт. За първи път един наш волейболен клуб, при това само с женско направление, излезе от познатите стереотипи – стари влъхви се събират в някакъв клуб да харчат общински пари. Така се правят, че развиват волейбол в Монтана, в Перник, даже вече и в Дупница, да не говорим за Бургас.

И забележете - говорим за мъжко направление! При дамите е още по-отчайващо. В ЦСКА (София) на Сашо Попов му трябваше женско направление, за да изглежда още по-тъжен ревът му как се оправя сам. В Левски (София) пък е невъзможно да става дума за продукт, когато на мач зрителите са по-малко от състезателките на площадката.

А днес Марица е продукт! Може би първият завършен клубен продукт в историята на българския волейбол. И го доказа мачът миналата седмица от Шампионската лига. Пловдивчанки домакинстваха пред 3500 души в Колодрума. Хора, това е феноменално. Та футболният отбор на Левски за двата си домакински мача срещу Гонзо събра едва 2500 човека! Извинявайте, но дамите на Левски и ЦСКА ще съберат 3500 човека за целия сезон, че и малко от следващия!

Обърнете внимание какво има Марица днес! Че отборът е хегемон, това е ясно. Но такива хегемони в България е имало много. За първи път обаче този хегемон излиза извън залата и се превръща в продукт. Пловдивчани имат сайт, страница във Facebook, най-добрата медийна политика в момента, присъствие във видео-каналите за споделяне и т.н. Всичко това превърна Марица в интересен за зрителите отбор.

Ако сега тръгнеш по улиците на Пловдив и питаш за една състезателка на Жълто-сините, я отговори по един на 10 души, я – не! Но за сметка на това всеки един пловдивчанин знае какво се случва дори в този момент в Марица. Защото по безкрайните информационни канали е стигнало до него. И затова идват 3500 в Колодрума, затова кметът Тотев си прави реклама, като събира красавиците на Иван Петков в кабинета си.

Може би е крайно време останалите волейболни клубове да извадят главите от пясъка и да потърсят по един свой Халачев. Защото рано или късно общинските хали ще спрат да дават пари и тогава какво правим!?

Владимир Зарков, 7 дни волейбол



Назад